lördag 25 juni 2011

Vilken jävla färg hade nu själen igen?

Det spelar inte längre någon som helst roll
För jag orkar inte slåss med eller mot dig.
Orkar faktiskt inte ens tänka på dig.
Ibland gör jag det ändå.
Tankar är svåra att styra.
Du var svår att styra.
Jag med.

Vi ska inte styra varandra.
Ingen relation som är uppbyggt på helt olika drömmar kommer någonsin att fungera.
Jag vet det. Jag har alltid vetat det. Jag har bara inte velat se.

Nu är livet så annorlunda men ändå sig så likt.
Samma människor, samma känslor, samma tankar nu som då.
Jag är samma nu som då.
Alla är samma, få saker förändras.

Min tystnad är inte elak
den vill inte såra
Jag besvarar med tystnad eftersom min ork tar slut annars.
Jag har mycket lite ork detta år. Den blåste bort och jag vet inte när den behagar återvända.
Jag är bara så vansinnigt trött på att försöka förklara saker för dig.
Det ger uppenbarligen inte oss någonting alls
Så jag skiter i det. Precis som du skiter i det.

Så är det, och detta år anammar jag min fars livsmantra;
Att gilla läget.
När man inte gillar läget är detta ett mycket svårt uppdrag.
Jag har kommit till acceptans.
Det där med gillande får dröja ytterligare ett tag.
Så jag gillar det läge att jag nått ett läge där jag accepterar läget.
Det är allt jag kan ge just nu.
Jag anser att det är mer än tillräckligt.

Be inte mer av mig,
det är ändå allt jag kan ge.
Just nu.
Jag har så mycket andra mycket viktigare saker att lägga min dagliga dos energi på.
Du får inte ta min energi när du kommer hit.
Jag vet att du inte ens vet på vilket sätt du tar den.
Jag accepterar att du inte vet det.
Men jag gillar det inte.

Lars Winnerbäck - Idiot.

Inga kommentarer: